Sorting
Source
Legimi
(562)
Katalog zbiorów
(9)
Form of Work
E-booki
(418)
Audiobooki
(144)
Książki
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Status
available
(8)
unavailable
(1)
Branch
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
(8)
Filia w Gołkowicach
(1)
Author
Fihel Marta
(61)
Komerski Grzegorz
(57)
Jemielniak Dariusz
(41)
Tracy Brian
(39)
Blanchard Ken
(16)
Jażyński Marcin
(16)
Polak Maciej
(12)
Drummer Agnieszka
(11)
Maxwell John C
(10)
Lencioni Patrick
(9)
Szpringer Włodzimierz
(7)
Cain Susan
(6)
Doyle Arthur Conan
(6)
Heath Chip
(6)
Montgomery Lucy Maud
(6)
Budzyński Wojciech
(5)
Ferriss Timothy
(5)
McKeown Greg
(5)
Roman Paul
(5)
Sarnacka-Smith Anna
(5)
Święcki Adam
(5)
Austen Jane
(4)
Heath Dan
(4)
Orwell George
(4)
Scott Kim
(4)
Setiawan Iwan
(4)
Białopiotrowicz Grażyna
(3)
Brian Tracy
(3)
Brown Brene
(3)
Buckingham Marcus
(3)
Chimkowska Angelika
(3)
Gasper Dorota
(3)
Gordon Jon
(3)
Grant Adam
(3)
Kawszyn Roman
(3)
Kieżun Witold
(3)
Kim W. Chan
(3)
Pawłowska-Szawara Ewelina
(3)
Rodzik-Sambierska Izabella
(3)
Rumelt Richard P
(3)
Sochal Agnieszka
(3)
Szaran Adam
(3)
Wikiera Artur
(3)
Żak Rafał
(3)
Aaker Jennifer
(2)
Alcott Louisa May
(2)
Andersen Hans Christian
(2)
Andrzejewski Mariusz
(2)
Anita Cleare
(2)
Arden Ron
(2)
Bagdonas Naomi
(2)
Barrie James Mattew
(2)
Baum Lyman Frank
(2)
Bezos Jeff
(2)
Blanchard Marjorie
(2)
Boehnke Richard
(2)
Burnett Frances Hodgson
(2)
Burrows Hal
(2)
Carew Donald
(2)
Carroll Lewis
(2)
Catmull Ed
(2)
Chandler M. Tamra
(2)
Charchut Anna
(2)
Cleland John
(2)
Cohen June
(2)
Conley Randy
(2)
Conrad Joseph
(2)
Cote David
(2)
Cukier Kenneth
(2)
Dickens Charles
(2)
Doron Eyal
(2)
Dudek Agnieszka
(2)
Dumas John Lee
(2)
Edington D.W
(2)
Edmondson Amy C
(2)
Elżbieta Żurek
(2)
Eric Barker
(2)
Fitzgerald Francis Scott
(2)
Galloway Scott
(2)
Gerber Michael E
(2)
Giełzak Marcin
(2)
Goggins Aidan
(2)
Gomes Jean
(2)
Goodall Ashley
(2)
Grealish Laura Dowling
(2)
Guerra Maya Arenas
(2)
Hawn Goldie
(2)
Hessel Andrew
(2)
Hoffman Reid
(2)
Holden Wendy
(2)
Hoskins Rob
(2)
Jedynak Tomasz
(2)
Jim Edwards
(2)
Johnson Spencer
(2)
Junger Alejandro
(2)
Kaplan Robert D
(2)
Kartajaya Hermawan
(2)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(2)
Klemp Kaley
(2)
Klemp Nate
(2)
Year
2020 - 2025
(366)
2010 - 2019
(201)
2000 - 2009
(4)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(571)
Language
Polish
(571)
Audience Group
Pracodawcy
(1)
Pracownicy
(1)
Subject
Komunikacja marketingowa
(3)
Marketing
(3)
Internet
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Media społecznościowe
(2)
Samorealizacja
(2)
Autopsychoterapia
(1)
Czas pracy
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Influencer marketing
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Motywacja
(1)
Osobowość
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Samopoznanie
(1)
Trening umysłu
(1)
Zarządzanie
(1)
Środowisko pracy
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Genre/Form
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Poradniki
(1)
Domain
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
571 results Filter
Book
In basket
(Laurum)
W tym przełomowym bestsellerze znajdziesz dowody naukowe na to, jak twój niepokój, depresja, złość, obsesyjność lub impulsywność mogą być związane z funkcjonowaniem określonych struktur w twoim mózgu. Nie jesteś skazany na mózg, z którym się urodziłeś. Oto tylko kilka z zaskakujących - i skutecznych - „recept dla mózgu” neuropsychiatry dr. Daniela Amena, które mogą ci pomóc uzdrowić swój mózg i zmienić życie: Aby opanować niepokój i panikę zastosuj proste techniki oddechowe, aby natychmiast uspokoić wewnętrzne wrzenie. Aby zwalczyć depresję naucz się, jak likwidować automatyczne negatywne myśli. Aby opanować gniew stosuj wskazówki dr. Amena dotyczące diety i dowiedz się, które składniki odżywcze uspokajają złość. Aby pokonać impulsywność i nauczyć się koncentracji naucz się całkowitej koncentracji dzięki „Cudowi jednej strony”. Aby przestać się obsesyjnie zamartwiać "odblokuj się" dzięki specjalnym ćwiczeniom i naucz się innych technik rozwiązywania problemów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Journal
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 658/659 (1 egz.)
Book
In basket
Marketing 5.0. to najnowsza książka autorytetu w zakresie marketingu, Philipa Kotlera, i jego współpracowników: Hermawana Kartajaya oraz Iwana Setiawana. Skupiają się w niej głównie na trzech ważnych zjawiskach, którym muszą stawić czoła marketerzy: szybkim postępie technologicznym, zmieniającym się zachowaniu konsumenckim oraz zmianach w modelach biznesowych. Jednym z kluczowych zagadnień Marketingu 5.0 są także technologie nowej generacji, tak zwane Next Tech, które mają pomóc marketerom w stworzeniu, zakomunikowaniu, dostarczeniu i uatrakcyjnieniu wartości oferowanej na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta. Autorzy przyglądają się przykładom zastosowania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w różnych firmach, jednocześnie pokazują jak samodzielnie zaprojektować strategię wykorzystującą technologię odpowiednią dla różnych celów marketingowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
Philip Kotler ponownie łączy siły z Hermawanem Kartajayą i Iwanem Setiawanem z MarkPlus Inc., by podzielić się z nami sposobami wpływania na konsumentów w ich podróży ku zakupowi produktu. Tym razem pionierzy nowego podejścia uciekli się do pomocy zaawansowanych technologii, by się dowiedzieć, kim są konsumenci i w jaki sposób podejmują decyzje. W Marketingu 4.0 pokazują nam, jak świadomych konsumentów przekształcić w naszych orędowników. Tradycyjna ścieżka prowadząca do zakupu (rozbudzenie świadomości, przykucie uwagi, zadawanie pytań i działanie) została poszerzona o etap orędownictwa, gdyż opinie naszych krewnych i znajomych mają ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe. W pełni uaktualniony opis owej ścieżki tłumaczy mechanizm działania orędownictwa, wyjaśnia, jak do niego zachęcać, oraz przedstawia strategie budowania spersonalizowanego doświadczenia konsumenckiego przy pomocy skutecznych pomiarów i innowacyjnych najlepszych praktyk marketingowych...[bonito.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 339* (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 209-217.
Ta książka pomoże ci w opracowaniu i wdrożeniu unikalnej i przede wszystkim skutecznej strategii marketingowej dla twojej firmy. Sprawi, że zaczniesz dostrzegać szanse, będziesz na bieżąco z aktualnymi trendami oraz nauczysz się prowadzić jednocześnie wiele działań promocyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
Rozwiń pięć psychologicznych supermocy, które już niedługo staną się kluczowe w życiu zawodowym, oraz dowiedz się, jak wykształcić umysł jutra – przystosowany do wyzwań stawianych przez zmienne środowisko pracy....
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Sukcesu Briana Tracy)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 33 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Stary Sącz - Wypożyczalnia Dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia w Gołkowicach
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
In basket

Z poczuciem humoru nie trzeba się urodzić!

Poczucia humoru można się nauczyć!

I naprawdę warto to zrobić!

Śmiech ma potężną moc. Niezliczone badania dowodzą, że osoby z radosnym usposobieniem o wiele łatwiej osiągają swoje życiowe cele niż ponuracy. Jeśli lubisz się śmiać, potrafisz rozbawić innych – masz nie tylko o wiele większe szanse na stworzenie udanego związku czy błyskotliwą karierę, ale też o wiele lepiej radzisz sobie zarówno z szarą codziennością, jak i z sytuacjami kryzysowymi.

Osoby z dużym poczuciem humoru czasami są jeszcze odbierane jako te, które narażają swój autorytet. Absolutnie niesłusznie. Warsztaty autorek tej książki, uczące bardziej swobodnego podejścia do codzienności, cieszą się olbrzymią popularnością wśród kadry zarządzającej. Umiejętność zażartowania w odpowiednim momencie to jedna z kluczowych kompetencji miękkich – równie istotna jak charyzma, kreatywność czy zdolności motywacyjne.

Autorki omawiają zagadnienie humoru od bardzo praktycznej strony. Zastanawiają się, dlaczego tak bardzo różne rzeczy nas śmieszą oraz jak szukać i wykorzystywać w codziennym życiu elementy komiczne. Podpowiadają, jak zażartować, żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie, przekazać trudne informacje, ale też wycofać się z już popełnionego faux pas.

Humor to rzecz magiczna: przegania strach i zadęcie, a robi miejsce dla kreatywności i siły woli. Ta książka podpowiada, jak korzystać z magicznej siły dowcipu jako narzędzia przywództwa i walki o dobro. Stanowi niesamowitą mieszankę wiedzy teoretycznej, sugestii strategicznych i przymrużenia oka.

- Daniel H. Pink, bestsellerowy pisarz, autor książek Kiedy oraz Drive

Błyskotliwa, dowcipna i pomysłowa książka o tym, jak mądrze i z pomysłem posługiwać się dowcipem. Bynajmniej nie twierdzę tak tylko dlatego, że napisali w niej o mnie, że jestem błyskotliwa, dowcipna i pomysłowa. Kup ją!

- Sarah Cooper, komiczka i autorka książki 100 Tricks to Appear Smart in Meetings

Jeśli wydaje ci się, że w twojej firmie lepiej by się pracowało, gdyby wszyscy częściej się śmiali – sięgnij po tę książkę!

- Chip Heath, bestsellerowy pisarz, współautor książki Decydujące momenty

Dowcip to przejaw społecznej odwagi. Właściwie zastosowany ma moc przeobrażania rzeczywistości. Ta książka to zbiór narzędzi, których nam potrzeba, aby sprawnie posługiwać się dowcipem w każdych warunkach.

- Susan Cain, bestsellerowa pisarka, autorka książki Ciszej, proszę…

This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Audiobook
In basket

Z poczuciem humoru nie trzeba się urodzić!

Poczucia humoru można się nauczyć!

I naprawdę warto to zrobić!

Śmiech ma potężną moc. Niezliczone badania dowodzą, że osoby z radosnym usposobieniem o wiele łatwiej osiągają swoje życiowe cele niż ponuracy. Jeśli lubisz się śmiać, potrafisz rozbawić innych – masz nie tylko o wiele większe szanse na stworzenie udanego związku czy błyskotliwą karierę, ale też o wiele lepiej radzisz sobie zarówno z szarą codziennością, jak i z sytuacjami kryzysowymi.

Osoby z dużym poczuciem humoru czasami są jeszcze odbierane jako te, które narażają swój autorytet. Absolutnie niesłusznie. Warsztaty autorek tej książki, uczące bardziej swobodnego podejścia do codzienności, cieszą się olbrzymią popularnością wśród kadry zarządzającej. Umiejętność zażartowania w odpowiednim momencie to jedna z kluczowych kompetencji miękkich – równie istotna jak charyzma, kreatywność czy zdolności motywacyjne.

Autorki omawiają zagadnienie humoru od bardzo praktycznej strony. Zastanawiają się, dlaczego tak bardzo różne rzeczy nas śmieszą oraz jak szukać i wykorzystywać w codziennym życiu elementy komiczne. Podpowiadają, jak zażartować, żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie, przekazać trudne informacje, ale też wycofać się z już popełnionego faux pas

Humor to rzecz magiczna: przegania strach i zadęcie, a robi miejsce dla kreatywności i siły woli. Ta książka podpowiada, jak korzystać z magicznej siły dowcipu jako narzędzia przywództwa i walki o dobro. Stanowi niesamowitą mieszankę wiedzy teoretycznej, sugestii strategicznych i przymrużenia oka.

- Daniel H. Pink, bestsellerowy pisarz, autor książek Kiedy oraz Drive

Błyskotliwa, dowcipna i pomysłowa książka o tym, jak mądrze i z pomysłem posługiwać się dowcipem. Bynajmniej nie twierdzę tak tylko dlatego, że napisali w niej o mnie, że jestem błyskotliwa, dowcipna i pomysłowa. Kup ją!

- Sarah Cooper, komiczka i autorka książki 100 Tricks to Appear Smart in Meetings

Jeśli wydaje ci się, że w twojej firmie lepiej by się pracowało, gdyby wszyscy częściej się śmiali – sięgnij po tę książkę!

- Chip Heath, bestsellerowy pisarz, współautor książki Decydujące momenty

Dowcip to przejaw społecznej odwagi. Właściwie zastosowany ma moc przeobrażania rzeczywistości. Ta książka to zbiór narzędzi, których nam potrzeba, aby sprawnie posługiwać się dowcipem w każdych warunkach.

- Susan Cain, bestsellerowa pisarka, autorka książki Ciszej, proszę…

This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Audiobook
In basket

Język niemiecki dla dzieci

Stary las, świadek wielu niesamowitych historii, dzieli się nimi z młodym czytelnikiem.

Świetlik, mały leśny duszek, gubi się w lesie. Zazwyczaj to on pomaga zbłąkanym. Czy jednak uda mu się samemu wydobyć z tarapatów? W mroku czyha wiele nieznanych stworzeń. Jak znaleźć przyjaciół i nie wpaść w pułapki wrogów?

Świetlik, ognik, duszek bagienny to postać z ludowych wierzeń słowiańskich, zamieszkująca lasy i bagna. Świecąc żółtym światłem, wskazywał dobrym ludziom drogę, a złych sprowadzał na manowce.

Historii Zagubionego Świetlika możesz posłuchać w trzech wersjach:

- nagranie w wersji dwujęzycznej,
- nagranie w wersji niemieckiej,
- nagranie w wersji polskiej.

***

Adam Święcki –ilustrator, scenarzysta i rysownik komiksowy. Tworzy dla dzieci: seria książek „Gdzie, jak, dlaczego?” o małym chłopcu z wielką wyobraźnią, „Trochę hałasu z głębi lasu” – komiksy dla najmłodszych. Publikuje też dla dorosłych: „Gaia”, „Przebudzone legendy” (cykl oparty na mało znanych polskich legendach i podaniach). Obecnie mieszka w Trójmieście, gdzie łowi w morzu nowe pomysły.

This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
In basket

Zaprezentowane w książce treści potwierdzają tezę, że członkostwo Polski w UE przyczyniło się do zmian struktury polskiej gospodarki, wzrostu znaczenia politycznego oraz postępu cywilizacyjnego naszego kraju. Można oczywiście zadać pytanie, czy okres ten można było wykorzystać lepiej, czy można było uniknąć błędów i osiągnąć większy sukces? Pytanie to jednak należy postawić nie tylko polskim decydentom, ale głównie politykom europejskim, którzy nie umieli ustrzec Europy, a przede wszystkim strefy euro, przed wieloma skutkami światowego kryzysu.

***

Analizując minioną dekadę, trzeba postawić kolejne pytania związane z dalszą obecnością Polski w UE: czy pogłębiać naszą integrację, wchodząc do strefy euro, a jeżeli tak – to kiedy? Jak prowadzić dalszą politykę wschodnią UE w obliczu konfliktu we wschodniej Europie? Przed Polską i UE stoi wiele wyzwań i problemów, które, jak pokazuje dotychczasowe doświadczenie, lepiej jest rozwiązywać w spójnej europejskiej strukturze.

Przemysław Dubel, Artur Adamczyk

Autorzy trafnie diagnozują najważniejsze problemy występujące w Unii Europejskiej. A z perspektywy 10-letniej obecności Polski w tej organizacji dochodzą do wniosku, popartego rzetelną analizą, że obecny bilans tej obecności jest zdecydowanie dodatni (…). Recenzowana książka jest udaną próba pokazania różnorodnych obszarów ilustrujących efekty 10 lat członkostwa Polski w UE. Szeroki i dobrze doprecyzowany zakres tematyczny publikacji, a dodatkowo dojrzałość i solidność prezentowanych w niej tez to zalety, które pozwalają na stwierdzenie, że książka powinna zainteresować studentów, ekspertów, media oraz polityków.

z recenzji prof. zw. dra hab. Andrzeja Stępniaka

This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
In basket
Buyer Persona / Revella Adele. - [miejsce nieznane] : MT Biznes : Legimi, 2021.
Form of Work

Buyer Persona – a jeśli nie jest tym, co myślisz

Rosnące zainteresowanie tą koncepcją doprowadziło do licznych nieporozumień i wypaczonego pojmowania sposobu tworzenia, stosowania i skuteczności Buyer Persony. Chodzi w niej o dostosowanie produktu i technik marketingowych do rzeczywistych potrzeb klientów, a nie – choć obecnie robi to wiele osób – o budowę sztucznego profilu idealnego klienta docelowego.

Nie zgaduj – pytaj

W erze Big Data, kiedy uwaga marketerów nakierowana jest głównie na analizę logowań na www i kliknięć w social mediach czy na budowę ankiet online, z których próbują wyczytać tendencje zakupowe swoich klientów, Adele Ravella proponuje podejście jakościowe, które opiera się na przeprowadzaniu bezpośrednich wywiadów z obecnymi i potencjalnymi klientami. Na zadawaniu właściwych pytań, uważnym słuchaniu odpowiedzi oraz wyciąganiu wniosków z historii osób, które zdecydowały się na nasz produkt lub wręcz przeciwnie – miały zastrzeżenia co do współpracy z nami lub w ogóle zrezygnowały z transakcji. Ravella opracowała pięć takich obszarów (Rings of Buying Insight), w których należy zadawać klientom pytania, by uzyskać jak najwięcej informacji. Tak zbudowana Buyer Persona, oparta na autentycznych historiach autentycznych klientów, pozwala uchwycić rzeczywiste oczekiwania i poznać sposób myślenia, pragnienia i motywy, które skłaniają odbiorców do zakupu danego rozwiązania. A przede wszystkim pozwala uniknąć przykrych konsekwencji, jakie niesie ze sobą niesłuchanie swoich klientów.

Czego m.in. dowiesz się, czytając tę książkę?

  • jak prowadzić rozmowy, zbierać i analizować dane i na ich podstawie budować dokładne, trójwymiarowe profile prawdziwych klientów
  • jak rozróżniać potrzeby różnych grup klientów i na tej podstawie budować różne Buyer Persony, dzięki którym osiągniesz zakładane cele biznesowe
  • jak wykorzystać wiedzę zdobytą podczas konwersacji z klientami do zwiększenia skuteczności działań marketingowych i sprzedażowych
  • jak zbudować Buyer Persony bez kolosalnych nakładów pieniędzy, czasu i pracy
  • a przede wszystkim w jaki sposób „wejść w umysł” swojego klienta, aby móc tworzyć produkty, których on potrzebuje!

***

Jak zrozumieć zachowania i potrzeby klientów biznesowych? Po prostu ich słuchaj. Po przeczytaniu książki Adele Revelli dowiesz się, jak to zrobić i jak wykorzystać tę wiedzę w działaniach marketingowych. Buyer Persona to potężne narzędzie, które pozwoli ci poznać perspektywę klientów i prowadzić komunikację, jakiej oni oczekują.
Justyna Kosuniak, Katarzyna Matuszewska-Jagiełło
stosują w praktyce metodykę Buyer Persona Institute, JuKa – Jasny Przekaz

Z mojego doświadczenia wynika, że większość marketerów tak naprawdę nie wie, jak budować Buyer Persony dla swoich organizacji. To krytyczny komponent, którego w większości przedsiębiorstw brakuje lub który jest robiony całkowicie źle. Nie pozwól, by stało się tak także w twojej firmie. Kup tę książkę i już dziś zastosuj opisaną w niej strategię w swojej organizacji.
Joe Pulizzi, założyciel Content Marketing Institute oraz autor książki Epic Content Marketing

Dogłębne poznanie potrzeb klientów i zbudowanie Buyer Person odmieni twój biznes! Przedsiębiorstwa, które poświęcają czas na zrozumienie swoich klientów, unikają pułapki, jaką jest sprzedaż niewłaściwych produktów niewłaściwym ludziom w niewłaściwym czasie. Zrozumiesz, że służąc klientom pomocą i przekazując im istotne dla nich informacje — zamiast marketingowego slangu — możesz tylko zyskać. Klienci będą chcieli kupować od ciebie i dzielić się twoimi pomysłami z innymi. Szybciej przekonasz ludzi do przeprowadzenia transakcji, a w dodatku klienci będą skłonni zapłacić ci więcej.
David Meerman Scott, autor światowych bestsellerów Nowe zasady marketingu i PR oraz Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach

***

Adele Revella jest dyrektor generalną i założycielką Buyer Persona Institute, a także wiodącym na świecie autorytetem w zakresie budowy i wykorzystywania Buyer Person. Poprzez badania i warsztaty prowadzone przez jej Instytut metoda tworzenia Buyer Person stała się standardem dla tysięcy marketerów w setkach firm działających na całym świecie. Adele Revella jest niezwykle popularną mówczynią, konsultantką i blogerką. W trakcie swojej długiej kariery w marketingu poznała tę dziedzinę ze wszystkich stron: jako dyrektor, konsultantka, szkoleniowiec i przedsiębiorca.

This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
In basket
Form of Work

Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń.

Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji.

Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom wyjątkowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku”, a staje się czymś unikalnym i zapadającym w pamięć.

Strategia Umami w projektowaniu doświadczeń

Strategia Umami to podejście opracowane na bazie 20 lat doświadczenia zawodowego łączącego badania akademickie z praktyką biznesową. Jest syntezą UX z CX i z projektowaniem usług na poziomie strategicznym. Model zaproponowany przez autorkę to kolejny krok w ewolucji myślenia projektowego, który pozwala:

(a) dowiedzieć się, jakie historie opowiadają dziś twoi klienci;

(b) odkryć czynniki motywujące i zniechęcające, które kierują tymi historiami;

(c) zdefiniować idealne przyszłe doświadczenie, które chcesz dostarczyć;

(d) określić wykonalne środki, które zapewnią postęp w realizacji tej wizji; oraz

(e) ocenić ten postęp dzięki analizie przyszłych historii klientów.

Biznesowe aspekty budowania doświadczeń klientów

Pełna praktycznych historii, szeroko zakrojonej wiedzy, śmiałych przemyśleń i praktycznych porad, ta książka pomoże ci dostosować organizację do budowania wyjątkowej wartości rynkowej przez dostarczanie klientom niezapomnianych doświadczeń. Dzięki niej będzie ci łatwiej opracować i wdrożyć strategię prokliencką, dzięki której nadasz swojej organizacji nową energię, wyróżnisz się na rynku i zostaniesz pokochany przez swoich klientów, którzy będą chętnie opowiadać o tobie innym. Bo żeby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić.

This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
In basket

MONOGRAFIA NAUKOWA

Afryka Subsaharyjska stanowi jedno z najbardziej perspektywicznych miejsc do inwestowania na świecie. Wiele

z najszybciej rozwijających się krajów leży właśnie w tym regionie. W latach 2000–2019 średnioroczny wzrost PKB w skali całego regionu wyniósł 4,36%, co nie przełożyło się jednak na redukcję ubóstwa i wzrost poziomu życia społeczeństwa. Afryka Subsaharyjska nadal pozostaje jednym z najbiedniejszych obszarów świata. Co zatem decyduje o wzroście poziomu życia w krajach afrykańskich?

Celem monografii jest określenie czynników determinujących poziom życia ludzi w 22 krajach Afryki Subsaharyjskiej na podstawie ponad 40 zmiennych o zróżnicowanym charakterze, od ekonomicznych po demograficzne i środowiskowe.

Z badań przeprowadzonych przez autorkę wynika, że w ogólnym poziomie życia ludzi dominują zmienne o charakterze ekonomicznym, chociaż nie bezpośrednio wzrost gospodarczy. Istotnymi determinantami poziomu życia są czynniki wpływające na zdrowie, poziom edukacji, warunki mieszkaniowe i żywieniowe oraz poziom komunikacji i infrastruktury.

Publikacja stanowi wnikliwą diagnozę obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej w Afryce Subsaharyjskiej oraz naświetla problemy ekonomiczne nękające ten region świata. W swojej pracy autorka uwzględnia uwarunkowania historyczne, wpływ procesu globalizacji, bezpośrednich inwestycji zagranicznych i korporacji transnarodowych oraz międzynarodowej pomocy rozwojowej.

Dokonana analiza, a także sformułowane na jej podstawie wnioski mogą być cenną rekomendacją dla decydentów kreujących politykę gospodarczą badanych krajów oraz innych państw na niskim poziomie rozwoju.

***

Publikacja stanowi oryginalne rozwiązanie problemu naukowego oraz wskazuje na odpowiednio wysoki poziom wiedzy autorki, a także umiejętności posługiwania się aparatem pojęciowym oraz metodami właściwymi dla dyscypliny ekonomii.

Na wyróżnienie zasługuje także fakt, że autorka podjęła się trudnego zadania, jakim jest kwantyfikowanie zjawisk społeczno-gospodarczych w Afryce. Rozprawa charakteryzuje się wnikliwością i kompleksowością, a także dużą konsekwencją, jeśli chodzi o przyjętą procedurę badawczą.

- z recenzji dr. hab. Dominika Kopińskiego, Instytut Nauk Ekonomicznych, Wydział Prawa, Administracji

i Ekonomii, Uniwersytet Wrocławski

Dysertacja odpowiada na potrzeby badawcze i jednocześnie wychodzi naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu tą tematyką. Stanowi udaną próbę określenia ważnych determinant wzrostu poziomu życia w państwach o niskim poziomie rozwoju na przykładzie krajów regionu subsaharyjskiego. Autorka z powodzeniem wykorzystała metody modelowania ekonometrycznego do określenia czynników determinujących zmiany poziomu życia, co pozwoliło uzyskać odpowiedzi na postawione pytania badawcze.

- z recenzji prof. dr. hab. Alojzego Z. Nowaka, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski

***

Agnieszka Witoń - doktor nauk ekonomicznych, absolwentka Ekonomii oraz Zarządzania na Uniwersytecie Jagiellońskim i studiów trzeciego stopnia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Od 2015 roku związana zawodowo z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, aktualnie adiunkt w Katedrze Teorii Ekonomii UEK i starszy wykładowca w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach dotyczących wzrostu gospodarczego, rozwoju społeczno-gospodarczego, poziomu życia, nierówności społecznych, wykluczenia społecznego, krajów rozwijających się oraz gospodarki opartej na wiedzy. Prowadzi zajęcia z przedmiotów makroekonomicznych i finansowych.
Autorka lub współautorka kilkunastu publikacji naukowych. Koordynatorka projektu NCBR pt. „Młodzieżowy Uniwersytet Ekonomiczny”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, którego celem jest krzewienie wiedzy z zakresu aktualnych wyzwań rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa wśród uczniów szkół podstawowych i średnich z wybranych powiatów Małopolski. Członek Towarzystwa Ekonomistów Polskich.

This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
In basket

Język angielski - poziom B1-B2

Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego.

Ameryka lat sześćdziesiątych XIX wieku. Rodzina Marchów od pokoleń mieszka w Orchard House. Ojciec walczący w wojnie secesyjnej pozostawia opiekę nad czterema córkami ich matce, Marmee. Marmee wyprzedzająca swoją epokę, wpaja córkom ideały wolności i poszukiwania własnej drogi w życiu. Stateczna Meg, żywiołowa Jo, nieśmiała, uzdolniona muzycznie Beth i przemądrzała Amy wszystkich zarażają swoim entuzjazmem. Ulega mu nawet Laurie, samotny chłopiec z sąsiedztwa i jego tajemniczy, bogaty dziadek. Wejdź do świata Małych Kobietek i pozwól im zostać Twoimi przyjaciółkami.

CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ

•CZYTAJ– dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści Little Women przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego.

•SŁUCHAJ– pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Little Women dostępne na naszej stronie. Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. W każdej książce znajduje się specjalny kod, który umożliwia pobranie wersji audio(pliki mp3).

•ĆWICZ– do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia:

- na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów;

- w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe;

- dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu;

- odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki.

POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY

Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć.

This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Audiobook
In basket

Połącz rozrywkę z nauką!

Audiobooki w języku angielskim to doskonała pomoc w ćwiczeniu wymowy oraz oswajaniu się z językiem. Dzięki korzystaniu z nagrań czytanych przez profesjonalnego lektora - native speakera - osłuchasz się ze sposobem wymawiania poszczególnych głosek oraz całych słów i poprawisz swoją wymowę oraz umiejętność słuchania ze zrozumieniem. Nie będziesz miał także problemu z rozpoznaniem słów, nadmierną szybkością wymowy czy trudnym akcentem.

Kontakt z oryginalnym tekstem książki pozwoli ci poszerzyć zasób słownictwa i utrwalić to, co już umiesz. Nauczysz się również rozpoznawać i rozumieć konstrukcje gramatyczne, ponieważ będą one osadzone w kontekście, co ułatwia ich przyswojenie.

Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł oderwać się od lektury i tym samym od nauki.

Ameryka lat sześćdziesiątych XIX wieku. Rodzina Marchów od pokoleń mieszka w Orchard House. Ojciec walczący w wojnie secesyjnej pozostawia opiekę nad czterema córkami ich matce, Marmee.

Marmee wyprzedzająca swoją epokę, wpaja córkom ideały wolności i poszukiwania własnej drogi w życiu.

Stateczna Meg, żywiołowa Jo, nieśmiała, uzdolniona muzycznie Beth i przemądrzała Amy wszystkich zarażają swoim entuzjazmem. Ulega mu nawet Laurie, samotny chłopiec z sąsiedztwa i jego tajemniczy, bogaty dziadek.

This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
In basket
Form of Work

Żyjemy w przekonaniu, że produktywność wynika z ciężkiej pracy, a droga do sukcesu jest wypełniona niekończącą się frustracją i trudem.

A jeśli jest inny sposób?

Dr Ali Abdaal – najpopularniejszy na świecie ekspert w dziedzinie produktywności – odkrył łatwiejszą i szczęśliwszą drogę do sukcesu. Opierając się na dziesięcioleciach badań psychologicznych, twierdzi, że sekretem produktywności i sukcesu nie jest harówka, lecz dobre samopoczucie. Jeśli potrafisz sprawić, że twoja praca będzie przyjemna, produktywność pojawi się sama.

Sekretem produktywności jest radość, a nie dyscyplina

Dowiesz się, jak nauka o produktywności zapewniającej dobre samopoczucie może odmienić twoje życie. Odkryjesz trzy czynniki, które stanowią podstawę przyjemnej produktywności, trzy blokady, które trzeba pokonać, aby wygrać z prokrastynacją, oraz trzy czynniki, które zapobiegają wypaleniu i pomagają osiągnąć trwałe spełnienie. Poznasz inspirujące historie założycieli firm, olimpijczyków i naukowców, laureatów Nagrody Nobla, ucieleśniających zasady dobrej produktywności. Przekonasz się także, że wystarczą proste praktyczne zmiany, by osiągnąć więcej i zacząć żyć lepiej już od dzisiaj.

Dzięki tej książce:

•Zbudujesz własny system produktywności, który nie będzie męczący.

•Sprawisz, że każda praca (choćby nudna) będzie wydawała się bardziej energizująca i przyjemna.

•Zachowasz koncentrację w świecie ciągłych rozproszeń.

•Raz na zawsze poradzisz sobie z prokrastynacją, i to bez polegania wyłącznie na motywacji i dyscyplinie.

•Nauczysz się zmniejszać stres związany z pracą, zachowując produktywność.

•Upewnisz się, czego naprawdę chcesz od swojej pracy i życia.

•Zrozumiesz, co naprawdę jest dla ciebie ważne w dłuższej perspektywie.

•Wyznaczysz sobie znaczące cele, które pomogą ci czuć się dobrze i osiągać więcej.

•Naładujesz swoje akumulatory dzięki popartym naukowo strategiom.

•Odzyskasz równowagę, spełnienie i radość we wszystkim, co robisz.

...oraz dużo, dużo więcej.

Ta książka uwolni cię od poczucia winy i wstydu wynikającego z przekonania, że nie robisz wystarczająco dużo, i pokaże ci, jak osiągnąć więcej, niż kiedykolwiek marzyłeś.

— JAY SHETTY, autor książek Zacznij myśleć jak mnich i 8 zasad miłości

Ali Abdaal to lekarz, przedsiębiorca, magik amator i najpopularniejszy na świecie ekspert w dziedzinie produktywności. Zainteresował się nauką o produktywności, gdy próbował połączyć wymogi kształcenia medycznego na Uniwersytecie Cambridge z rozwojem swojej firmy. Pracując jako lekarz w brytyjskiej Narodowej Służbie Zdrowia, zaczął dokumentować w Internecie swoją podróż w kierunku zdrowszego, szczęśliwszego i bardziej produktywnego życia. Jego oparte na dowodach filmy, podcasty i artykuły na temat ludzkiego umysłu przez lata dotarły do setek milionów ludzi na całym świecie. W 2021 roku zrobił sobie przerwę od praktyki lekarskiej, aby w pełni poświęcić się pracy popularyzującej naukę o rozkwicie człowieka i jego wysokiej wydajności. W tej książce ujawnia wszystko, czego nauczył się przez dekadę studiowania sekretów lepszego samopoczucia i osiągania więcej.

This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
In basket
Form of Work

Oparty na badaniach praktyczny poradnik pokazujący, jak radzić sobie z trudnymi ludźmi w pracy

Amy Gallo identyfikuje osiem znanych typów trudnych współpracowników. Przedstawia strategie, dzięki którym w konstruktywny sposób poradzisz sobie z niepewnym szefem, pasywno-agresywnym współpracownikiem, wszystkowiedzącym czy stronniczym kolegą. Wymienia również zasady, dzięki którym będziesz mógł w konstruktywny sposób przeformułować swoje relacje w pracy – bez względu na to, z kim jesteś skonfliktowany. Postępowanie w zgodzie z zasadami nie zawsze jest łatwe, ale Gallo pozwoli ci docenić znaczenie kluczowych elementów dobrych relacji, takich jak zrozumienie czy wsparcie, dzięki którym wytrwasz w swoim postanowieniu – na własnych warunkach.

Relacje między ludźmi w pracy bywają niełatwe. Stres, jaki wywołują codzienne kontakty z trudnymi osobami, osłabia twoją kreatywność i wydajność, pogarsza zdolność do jasnego myślenia i podejmowania racjonalnych decyzji oraz sprawia, że przestajesz się angażować. Może także doprowadzić do tego, że zamiast spać, będziesz się zamartwiać, staniesz się wycofany lub zaczniesz reagować w sposób, którego później będziesz żałować.

W książce znajdziesz mnóstwo chwilami żenujących przykładów zachowań zaczerpniętych z biurowej rzeczywistości, a także wyniki najnowszych badań behawioralnych oraz praktyczne wskazówki do wykorzystania od razu. Z tym poradnikiem nauczysz się, jak radzić sobie z najtrudniejszymi relacjami w pracy i jednocześnie budować odporność w interakcjach międzyludzkich.

„Ta książka udowadnia, że dobra współpraca jest możliwa – nawet z tym palantem, którego najchętniej widzielibyśmy w innej firmie”.

—DANIEL GOLEMAN, autor bestsellerów Inteligencja emocjonalna i Inteligencja społeczna

„Wszyscy trafiamy do pracy z bagażem doświadczeń, który wpływa na nasz obraz samych siebie, na nasze zaufanie, komunikację i zarządzanie konfliktami. Książka Amy Gallo to zestaw konkretnych porad, jak poruszać się po mętnych wodach relacji międzyludzkich w życiu zawodowym”.

—ESTHER PEREL, psychoterapeutka, autorka bestsellerów „New York Timesa”; prowadzi podcasty pt. „Where Should We Begin?” oraz „How’s Work?”

„Przystępna, praktyczna książka o tym, jak radzić sobie z najtrudniejszymi współpracownikami oraz jak zmienić relacje z nimi w jedne z najcenniejszych w firmie”.

—ADAM GRANT, autor bestselleru „New York Timesa” pt. Leniwy umysł; prowadzi podcast TED „WorkLife”

W tej mądrej i opartej na gruntownych badaniach książce Amy Gallo prezentuje skuteczny i praktyczny model radzenia sobie z trudnymi współpracownikami. Bez względu na to, jaka jest twoja sytuacja, ta książka pomoże ci poprawić relacje w zespole”.

—DANIEL H. PINK, autor bestsellerów „New York Timesa” pt. Żałować czy nie żałować?, Kiedy i Drive

AMY GALLO jest redaktorką współpracującą z renomowanym czasopismem „Harvard Business Review” oraz autorką książki pt. HBR Guide to Dealing with Conflict i współprowadzącą podcast HBR o nazwie „Women at Work”. Jej artykuły ukazały się w dziesiątkach książek poświęconych inteligencji emocjonalnej, przekazywaniu i otrzymywaniu feedbacku, zarządzaniu czasem i przywództwu. Gallo, jako popularna prelegentka i facylitatorka, pomogła tysiącom liderów skuteczniej radzić sobie z konfliktami i zarządzać złożoną dynamiką miejsca pracy. Ukończyła Uniwersytet Yale, a tytuł magistra uzyskała na Uniwersytecie Browna.

This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again